۴۴۰۱۰۶۷۶(021)

۴۴۱۱۹۷۹۲(021)

آموزشگاه موسیقی سه تار

آموزشگاه موسیقی سه تار آموزشگاه موسیقی سه تار کمان اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزش سه تار را در سطح های آموزش سه تار مقدماتی و پیشرفته برای علاقه مندان به موسیقی و ساز ایرانی و سنتی از قدیم الایام به بهترین نحو کرده است.برگزاری کلاسها در آموزشگاه موسیقی سه تار کمان در سطوح مختلفی در اجر است. این کلاسها در آموزشگاه موسیقی سه تار کمان زیر نظر استاد مجرب این ساز سيد محمد ذوالنوري برگزار می شود.
برای آشنایی با رزومه این استاد برجسته آموزشگاه موسیقی سه تار کمان به سایت ما و بخش اساتید مراجعه نمایید.
آموزشگاه موسیقی سه تار کمان، بهترین آموزشگاه موسیقی سه تار در شهر تهران است و کلاس آموزشگاه موسیقی سه تار کمان با تدریس استاد محمد ذوالنوری برگزار می شود.

خدمات آموزشگاه موسیقی سه تار

آموزشگاه موسیقی سه تار   قانون از قديمي ترين سازهاي ايراني است كه توانايي بيان گوشه هاي موسيقي ايراني را دارد ولي متاسفانه مدت مديدي است كه در سرزمين ما ناشناخته مانده ، در حالي كه در كشورهاي همجوار سالهاست كه از اين ساز استفاده شده است . ساخت این ساز را نیز به ابونصر فارابی نسبت داده اند. تقريبا از نيم قرن پيش تاكنون، موسيقي دانان ايراني به اجراي اين ساز روي آورده اند ، اما با وجود اينكه زمينه كار اينان بر نغمه هاي موسيقي ايراني مبتني بوده است ، به دليل تقليد ناآگاهانه از روش و سبك نوازندگي موسيقي عربي، اين پندار اشتباه به وجود آمده كه ساز قانون عربي است و آن را بايد به شيوه عربي نواخت، حال آنكه اين سبك در قانون نوازي ، علاقه مند به موسيقي ايراني را فرسنگها از شناخت اصول و ظرايف اين ساز كه كاملا با موسيقي ايراني منطبق است، دور مي سازد. آموزشگاه موسیقی کمان این افتخا را دارد تا با برگزاری دوره های آموزش ساز قانون، قدمی در احیا و گسترش آموزش این ساز اصیل ایرانی بردارد.

آموزشگاه موسیقی سه تار   تنبور از سازهای زهی ایرانی است که در آن سیم‌ها از روی دسته‌ای بلند و کاسه‌ای عبور کرده‌ و با ضربه انگشتان به صدا درمی‌آید. تنبور بسیار به ساز سه تار شباهت دارد. به همین دلیل برخی از افراد که به صورت تخصصی با آلات موسیقی ایرانی آشنا نیستند، توانایی تمییز دادن آن هارا از یکدیگر ندارند. تنبور، دارای شخصیتی عرفانی و حماسی است و این ساز برای نواختن قطعات حماسی نیز استفاده می‌شود. این ساز در طول سیر و سفر تاریخی و فرهنگی تنبور در نقاط و نواحی مختلف نام‌ها و شکل‌های متفاوتی پیدا کرده است. تنبور دارای شکمی گلابی و دسته‌ای دراز است که روی آن از ۱۰ تا ۱۵ پرده بسته می‌شود. دسته این ساز مانند سه تار، بر سر ساز متصل است و سر آن در حقیقت ادامه دسته است که روی سطوح جلویی و جانبی آن، هر یک دو گوشی کار گذارده شده که سیم‌ها به دور آنها پیچیده می‌شوند. سیم‌های تنبور ۴ عدد و معمولاً به فواصل مختلف کوک می‌شود. این ساز معمولاً بدون مضراب و با انگشت نواخته می‌شود.

مطالب تخصصی آموزشگاه موسیقی کمان در زمینه آموزشگاه موسیقی سه تار

آموزشگاه موسیقی سه تار   ساز قانون ازجمله معدود سازهای ایرانی است که احیای آن در دوران معاصر مدیون بانوان موسیقی کشورمان است. اولین آنها سیمین آقا رضی محسوب می‌شود که امروز شاگرد خلفش، پریچهر خواجه، راهش را ادامه می‌دهد و اتفاقا در جشنواره موسیقی فجر نیز روی صحنه خواهد رفت. متاسفانه درباره نقش بی‌بدیل سیمین آقارضی در احیای این ساز قدیمی ایرانی آنگونه که باید و شاید سخن نگفته‌اند. در این گفتگو که با پریچهره خواجه، نوازنده قانون، انجام شده درباره این ساز و نقش «سیمین قانون ایران» و همچنین اجرای وی در جشنواره موسیقی فجر گفتگو کرده‌ایم. پریچهر خواجه (نوازنده قانون و استاد دانشگاه) درباره اجرایی که قرار است با همراهی بهنام معصومی (نوازنده تنبک) در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر داشته باشد، گفت: ما روز جمعه ۲۹ دی اجرایی را از ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهیم کرد. من قطعاتی را در دستگاه چهارگاه نوشته‌ام که آنها را اجرا می‌کنم و در بخشی از برنامه نیز هم بداهه‌نوازی خواهم کرد. این اجرا به دونوازی ساز قانون و تنبک اختصاص دارد که در این اجرا آقای بهنام معصومی نوازندگی تنبک را برعهده دارد. در واقع مجموعه قطعاتی را با عنوان‌های «طلیعه»، «شفق» و «آذرخش» برای ساز قانون ساخته‌ام که آنها را اجرا می‌کنم و در کنارش به بداهه‌نوازی نیز می‌پردازم. وی درباره نحوه ورود خود به عرصه موسیقی نیز گفت: من سال ۱۳۶۷ وارد هنرستان موسیقی دختران شدم و جزو اولین فارغ‌التحصیلانی در این زمینه هستم که طی هفت سال این دوره را گذرانده‌ام. سال ۷۴ وارد دانشگاه هنر شدم و در سال ۷۸ در رشته موسیقی موفق به اخذ مدرک شدم. در سال ۱۳۸۱ نیز در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی وارد دانشگاه هنر شدم و در سال ۸۳ درسم را تمام کردم. در حال حاضر نیز عضو هیئت علمی دانشگاه هنر هستم. می‌توان گفت در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اولین ورودی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر با ساز قانون هستم. خوشبختانه امروز در دانشگاه‌های مختلف دانشجویانی در زمینه ساز قانون دارم. وی همچنین درباره سیمین آقارضی (نوازنده مطرح ساز قانون) عنوان کرد: خانم سیمین آقارضی اولین تکنوازساز قانون به شیوه ایرانی بودند و بعد از ایشان نوازندگان دیگری نیز پا به این عرصه گذاشتند. من به مدت ۱۵ سال شاگرد مستقیم خانم سیمین آقارضی بودم. در دهه پنجاه ایشان نوار کاستی با عنوان «قانون سیمین» ضبط و منتشر کردند که همه پدربزرگ ها و مادربزرگ‌های ما و تمام هم‌نسلان ما با این نوار کاست زندگی کردند. در واقع ایشان اولین کسی هستند آلبوم تکنوازی قانون را منتشر کردند و در این زمینه نیز صاحب تالیفاتی بودند. پریچهر خواجه درباره احیای ساز قانون ایرانی توسط سیمین آقا رضی گفت: پیش از خانم سیمین آقا رضی ساز قانون به شیوه عربی در موسیقی بازاری و بزمی و پاپ استفاده می‌شد اما در موسیقی ردیف دستگاهی جایگاهی نداشت. قبل از ایشان، آقای مفتاح که بورسیه فرهنگ و هنر سابق بودند در زمینه ساز قانون کار می‌کردند. ایشان به کشورهای عربی رفتند و در زمینه ساز قانون تحقیقاتی انجام دادند و به کشور برگشتند و یک کتاب آموزش ساز قانون هم نوشتند. آقای مفتاح یکی دو کار هم با آقای بنان به صورت ضبط خصوصی و اجرای سلو دارند. اما سطح نوازندگی آن زمان در ساز قانون آنقدر پیشرفته نبود که امروز است. قبل از آقای مفتاح هم رحیم و جلال قانونی بودند که در شیراز دستی در هنر داشتند. ولی همه اینها در زمان خودشان قابل ستایش بود و شاید امروز نتوانیم مقایسه‌ای بدون در نظر گرفتن زمان داشته باشیم. با این حال خانم سیمین آقارضی نوازنده درجه یک و «ویرتوز» بودند و ساز قانون را به شیوه ایرانی و تکنیکال به گوش شنونده‌ها رساندند. بعد از ایشان هم خانم ملیحه سعیدی در این زمینه کار کردند. قدر همه این افراد را باید قدر دانست. این موزیسین در ادامه افزود: کسانی که تاریخ را به خوبی مطالعه کرده‌اند، می‌گویند قانون سازی بوده که فارابی در کتاب «موسیقی الکبیر» آن را جزو سازهای مطلق به حساب آورده است. ساز قانون نیز در ابتدای پیداش خود به این شکل امروزی‌اش نبود و در طول تاریخ به تکامل رسیده و در این مسیر بسیاری از ملت‌ها روی آن کار کرده‌اند. اما این ساز جزو میراث ما محسوب می‌شود که متاسفانه در طول تاریخ به واسطه اتفاقاتی که روی داده به کشورهای ترک زبان و کشورهای عربی منتقل شده است. وی همچنین ضمن گلایه از محودیت‌هایی که در زمینه موسیقی برای بانوان ایجاد شده، عنوان کرد: من از کسانی که همچنان در مقابل حضور زنان موزیسین در صحنه می‌ایستند هیچ توقعی ندارم. تنها تقاضا دارم که زیاد کتاب بخوانند و با دنیای اطرافشان در ارتباط باشند. همانقدر یک خانم می‌تواند مخرب باشد که یک مرد. اگر قرار باشد تخریب صورت بگیرد جنیسیت در آن مهم نیست. پریچهر خواجه همچنین گفت: سیمین آقارضی اولین خانم نوازنده قانون ایرانی نواز در کشورمان محسوب می‌شود که اولین آلبوم تکنوازی قانون هم از ایشان منتشر شده است. از آنجا که ایشان انسان بسیار عارف مسلکی بودند هرگز در مصاحبه‌هایشان چیزی از خودشان در این باره عنوان نکرده‌اند. من دو کتاب از آثار خانم سیمین آقارضی را که شامل ۸۰ قطعه برای ساز قانون می‌شود، اجرا و منتشر کرده‌ام که به صورت آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آموزشگاه موسیقی سه تار   ساز قانون یکی از قدیمی ترین سازهای ایران است،که در ایران هنوز بعضی ها آن را نمی شناسند .اما در بعضی از کشورهای دیگر مانند : ترکیه، عراق ، عربستان و...یکی از معروف ترین سازها است بعضی معتقد هستند ساز قانون متعلق به فارابی بوده ، بعضی های دیگر هم می گویند در قرن ششمهجریدر خراسان و یا در موصل (یکی از شهر های عراق امروزی) پیداشده است ، اما سرمنشا اصلی پیدایش ساز قانون مانند بعضی از ساز های دیگر پنهان مانده است. این ساز دارای یک جعبهٔ چوبی به شکل ذوزنقه است که به وسیلهٔ دو انگشت سبابه و دو مضراب (که میان حلقه ای که به انگشت کرده اند و خود انگشت قرار می گیرند) نواخته می شود. از لحاظ دسته بندی سازها قانون جزء سازهای زهی مضرابی است سیمها از رودهٔ گوسفند یا نوعی نایلون ساخته شده، که به دور گوشیهایی که وضع ستونی دارند، پیچیده می شوند. قانون را ابتدا استاد مهدی مفتاح به موسیقی ایران وارد کرد. بعد از قرن ها که این ساز در موسیقی ایرانی حضوری نداشت. اما تا سال های سال، نام «قانون» و «سیمین» با هم برده می شد. سهم مهم هنر خانم سیمین آقا رضی در شناساندن این ساز فراموش نمی شود. سیمین آقارضی در پانزدهم آذر ماه سال1317 در تهران و در خانواده ای هنر دوست و هنر پرور زاده شد. او با بهره گیری از آموزش های هنرمند فقید محمود ذوالفنون،ردیف های ویولن را به طور کامل نزد استاد زنده یاد ابوالحسن خان صبا آموخت.و.پیانو را نزد استاد جواد معروفی،قانون را نزد استاد مهدی مفتاح،آواز را از استاد غلامحسین بنان و تنبک را نزد استاد حسین تهرانی فراگرفت.علاوه بر سازهای نامبرده وی با نواختن رباب،بربط،قیچک و کمانچه نیز آشنایی کامل داشت. . از سال 1341 ارکستری را به نام (ارکستر سیمین)بنیاد نهاد.آهنگ های این ارکستر را خود می ساخت وتکنوازی های آن را هم خود می نواخت.در اواخر دهه چهل به عنوان تکنواز قانون به استخدام رادیو درآمد و در ارکسترهای بزرگی مانند گلها،سازهای ملی و...مشارکتی پربار داشت. نوازندگی در موسیقی سریال های «امام علی(ع)»، «تنهاترین سردار»، «مسافر ری»، «روز واقعه» و بسیاری دیگر از کارهای تاریخی دیگر با نوای سرپنجه های سیمین آقارضی بر ساز قانون همراه است. این هنرمند پس از گذراندن یک دوره بیماری در 22 دی ماه سال 88 دار فانی را وداع گفت.

آموزشگاه موسیقی سه تار   برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی کمان پیانو مشهورترین ساز کلیددار است و مهم‌ترین و قوی‌ترین ساز از خانواده سازهای کلاویه‌ای. در موسیقی پاپ پرکاربردترین ساز، پیانو است که البته در سبک‌های دیگر نیز حضور پررنگی دارد. آموزشگاه موسیقی کمان واقع در محدوده جنت‌آباد در شهر تهران، افتخار دارد تا زمینه آموزش و فراگیری مهم‌ترین ساز جهانی را بر عهده داشته باشد. دوره‌های آموزش پیانو مقدماتی و آموزش پیانو تخصصی و حرفه ای، دو سطح مهم و پرمخاطب از آموزش پیانو است که در دوره‌های آموزش ساز در آموزشگاه موسیقی کمان برگزار می‌شود. هنرجویان عزیز با شرکت در دوره‌های مقدماتی آموزش پیانو و اتمام آن، می توانند برای شرکت و ثبت‌نام در دوره تخصصی و پیشرفته آموزش پیانو، اقدام کنند. برای اطلاع از روز و ساعت کلاس پیانو، آشنایی با اساتید دوره آموزشی، طول مدت دوره، میزان شهریه و سایر اطلاعات مورد نظر خود، با تلفن‌های تماس آموزشگاه موسیقی کمان در ارتباط باشید.

آموزشگاه موسیقی سه تار   برگزاری بهترین دوره آموزش گیتار در تهران آموزش گیتار که محبوب‌ترین و بهترین ساز زهی در گروه سازهای جهانی است، در آموزشگاه موسیقی کمان برگزار می شود. آموزشگاه موسیقی کمان در محدوده جنت‌آباد تهران واقع شده است و دسترسی به این آموزشگاه برای تمامی مناطق بیست‌و‌دو گانه تهران از طریق وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. دوره‌های آموزش گیتار در آموزشگاه موسیقی کمان با تدریس استاد مازیار محمدهاشمی برگزار می‌شود. این دوره‌های آموزش گیتار در گروه آموزشی برگزار می‌شوند. دوره های آموزش گیتار مقدماتی و دوره‌های آموزش گیتار پیشرفته. در دوره آموزش گیتار مقدماتی یا مبتدی، هنرجویان عزیز با مبانی موسیقی و همینطور نوازندگی مقدماتی گیتار آشنا می‌شوند. پس از اتمام دوره مقدماتی و انتخاب سبک در نوازندگی گیتار (گیتار کلاسیک، گیتار پاپ، گیتارالکتریک، گیتار آگوستیک، گیتار فلامنکو) می‌تواند در دوره‌های آموزش گیتار تخصصی یا پیشرفته نیز شرکت کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی و یا دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موسیقی آموزشگاه کمان، همین امروز با تلفن‌های آموزشگاه موسیقی کمان تماس بگیرید. ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

آموزشگاه موسیقی سه تار   موسیقی مقامی خراسان از مشهورترین موسیقی‌ها در سبک فولکلور است که به لطف و هنر هنرمندانش، آوازه جهانی دارد. هنرمندانی كه در سالیان دور به برحسب وقایع و آداب و سنت هایشان، سازی ساخته، آهنگی نواخته و شعری خوانده اند و آن نغمه ها و آوازه ها نسل به نسل ادامه یافته تا امروز كه آوای خوش آن در گوشه و كنار این دیار، بلکه جهان شنیده می شود. آوازه هنر سرپنجه های نوازندگان و آوای خوانندگان موسیقی ریشه دار و كهن این سرزمین به خارج از مرزها رفته و جهانی شده است، استادانی نظیر غلامعلی پورعطایی، عثمان محمدپرست، قربان سلیمانی سفیران موسیقی مقامی خراسان در جهان شدند. موسیقی نواحی یا مقامی گونه ‌ای از موسیقی است كه به نغمه‌ ها و سازها و نواهای مناطق و نواحی ایران مربوط می شود و پژوهشگران نام های مختلف از جمله فولكلور بر آن گذاشته اند. مشهورترین قطعه در موسیقی مقامی خراسان، «نوایی» نام دارد. قطعه که در میان مردم خراسان به «موسیقی سرزمین» شناخته می‌شود و تا به حال توسط خوانندگان مختلفی اجرا شده است. ترانه زیبای این قطعه طبیب اصفهانی، شاعر قرن دوازدهم است. این قطعه اولین بار توسط استاد غلامعلی پورعطایی اجرا شده است و از بهترین و شناخته‌شده‌ترین آثار استاد پور عطایی محسوب می‌شود. دوتارنوازی زیبای استاد پورعطایی طنین‌انداز جلوه‌ای روشن و اصیل از موسیقی مقامی خراسان است. پیشنهاد امروز ما برای شما هیمن قطعه است. گوش جان بسپارید و رهسپار رویا شوید...

آموزشگاه موسیقی سه تار   در ساختار مغز انسان مرکزى براى دریافت موسیقى وجود دارد که در پشت پیشانى قرار گرفته است. این قسمت همان نقطه‌اى است که وظیفه یادگیرى و ابراز احساسات انسان را نیز بر عهده دارد. به همین دلیل می‌توان گفت میان موسیقى، یادگیرى، کنترل و ابراز احساسات، رابطه مستقیمى وجود دارد . محققان و اندیشمندان دریافته‌اند که افراد در شرایط مختلف و وضعیت‌های گوناگون، واکنش‌هاى متفاوتى به موسیقى یکشان از خود نشان می‌دهند؛ زیرا شرایط انسان‌ها در شرایط احساسى مختلف قرار میگیرد. در نتیجه آن واکنش های مختلفی را هم از خود بروز می دهند. موسیقی مفید است؟ چرا؟ دانشمندان معتقدند دلیل تکرار شدن ناخودآگاه برخى قطعات موسیقى در ذهن انسان به ناحیه‌ای در قشر جلویى مغز انسان مربوط است. این ناحیه در مغز مسئولیت یادآورى قطعات موسیقى را بر عهده دارد که فرد در گذشته شنیده است. ناحیه گیجگاهى هم وظیفه پردازش صداهاى اولیه و ساده ، استدلال و همچنین یادآورى خاطرات را بر عهده دارد. ما باید بدانیم که چه نوعی از موسیقى در مغز ما ایجاد آرامش می‌کند و در جسم ما مژده درمان و حال خوش را می‌دهد و چه نوعی از موسیقى منجر به استرس و در نتیجه بیمارى می‌گردد. از طریق موسیقى می‌توان مصونیت انسان‌ها را در برابر بیماری‌ها بالا برد، دردهای جسمی و روحی را تا میزان زیادی کاهش داد و از ایجاد و پیدایش آنها جلوگیرى کرد. همه ما قطعا بهتر می دانیم که موسیقی خوب و اصیل بیش از هرچیزی می تواند در درمان بیماری های روحی و روانی انسان ها تاثیر مثبت و البته چشمگیر داشته باشد. مطالعات و تحقیقات آکادمیک صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد باید به انواع موسیقى در درمان بیماری ها توجه بیشتری داشت.

آموزشگاه موسیقی سه تار   6. افزایش میزان پشتکار و تلاش یادگیری مسیقی نیازمند صرف زمان و تلاش است که همین امر باعث می شود که صبر و پشتکار افراد در بوته آزمایش قرار بگیرد. شما نمی‌توانید قطعه موسیقی رابرای اولین بار بی‌نقص اجرا کنید. بسیاری از نوازندگان پیش از آنکه بتوانند قطعه ای را به درستی اجرا کنند، بارها آن را تمرین و ضبط می کنند. موسیقی بهترین تمرین روزانه برای بهبود میزان پشتکار شما برای انجام تمامی امور روزانه در زندگی‌تان است. 7. بهبود مهارت درک مطلب براساس تحقیقی علمی و معتبر که در مجله تخصصی روانشناسی موسیقی چاپ شده است، کودکانی که به مدت چند سال در دوره‌های مربوط به آموزش موسیقی و آموزش ریتم‌های پیچیده شرکت کرده‌اند، عملکرد بهتری در خواندن و درک مطلب متون از خود نشان داده‌اند. شاید چنین نتیجه ای چندان عجیب نباشد چرا که نوازندگی شامل خواندن و ادراک مداوم می باشد. زمانی که نوازنده نت های سیاه و سفید را روی یک صفحه می بیند، باید بتواند نام نت را تشخیص داده و آن را به حرکت دست متناسب ترجمه کند. در عین حال باید بتواند ریتمی که نت‌ها تشکیل می‌دهند تشخیص دهد و الگوی مناسب را با ساز تخصصی خود اجرا نماید. 8. مسئولیت‌پذیری نواختن یک ساز تخصصی مسئولیت‌هایی نیز با خود به همراه دارد. نگهداری از ساز و حفظ آن و نیز احساس مسئولیت برای شرکت در تمرین و انجام تمرینات روزانه، از جمله عواملی هستند که می تواند باعث افزایش احساس مسئولیت در افراد گردد.

آموزشگاه موسیقی سه تار   4. بهبود مهارت ها در کار گروهی یادگیری انواع مهارت‌ها در کار گروهی مهارتهای بسیار مهم برای موفقیت در زندگی هستند. نواختن یک ساز نیازمندهمکاری با سایر اعضای گروه است. در یک گروه موسیقی، افراد در کنار هم می آموزند که چگونه با سایر اعضا همکاری کنند و برای نواختن یک آهنگ خوب به صورت گروهی، هر نوازنده باید یاد بگیرد که به دیگران گوش فرادهد تا افراد در کنار هم بتوانند آهنگی دلنواز خلق کنند. 5. برای ریاضی‌تان... خواندن نت‌های موسیقی نیازمند شمارش و محاسبه نت‌ها و ریتم هاست که این امر به بهبود و رشد مهارت‌های ریاضی در مغز کمک می کند. در عین حال، مطالعه تئوری موسیقی نیازمند یادگیری جنبه های بسیاری از ریاضی است. مطالعات نشان داده است که دانش آموزانی که سازی را می نوازند از دانش آموزانی که سازی نمی نوازند، نمره های بهتری کسب می کنند.